Verslag Zandvoort 18-10-2013

Het is alweer oktober en helaas was het alweer de laatste wedstrijd van het seizoen. Na de vorige race op Assen (tweede plek behaald! Geen tijd genomen om een verslag te typen hiervan sorry!) was het nu weer tijd voor Zandvoort.¬

De vrije training begon op een opdrogende baan en ging lekker. De baan was volledig droog tijdens de kwalificatie, na de eerste ronde volgde er een rode vlag, gelukkig konden we na een paar minuten istilstaan n de pits verder met de kwalificatie. Ik had vrij snel een vrije baan te pakken en het ging lekker, gevolg was een tijd onder de 2 minuten!!! 1:59.89 om precies te zijn, dat is ruim 1,3 seconden sneller dan mijn PR op Zandvoort! Ik reed zelfs 2 ronden achter elkaar onder de 2 minuten en besloot hierna dat het goed genoeg was en ben de pits in gereden, nog voor het einde van de kwalificatie. Het was voldoende voor een tweede startplek.

Race 1:

De start van race 1 verliep goed, ik kon mijn tweede plek vasthouden! Echter bij de tweede bocht gaat het fout, de achterbanden zijn nog niet warm en ik lift net even te veel het gas met als gevolg dat de achterkant uitbreekt.. Wonderbaarlijk genoeg weet ik een 360 te maken en weer recht uit te komen om vrijwel direct mijn race te vervolgen. Het kostte mii 2 plekken. Kort daarna volgt er een code 60 (helaas door mijn actie is er een kettingbotsing ontstaan met 4 auto’s doordat ze op de rem moesten… ).
De code 60 duurde 1 ronde waarna we weer verder konden racen. Het duurde een ronde voordat ik een kans zag mijn voorliggers in te halen. Dit ging vrij soepel, ik pakte ze beiden in 2 opeenvolgende bochten :). Vervolgens lag ik tweede, uitzicht op de eerste plek was er niet, diegene reed ongeveer een seconde per ronde sneller dan mij. Ik reed lekker constant 2:00, totdat ik genoeg ruimte had en dus¬

Het filmpje van race 1 staat onder¬ Video’s

Race 2:

Race 2 startte ik dus weer vanaf de tweede plek, ook nu had ik een goede start en weer bleef ik op plek 2 hangen. Deze race was een stuk saaier, ik reed weg bij de nummer 3 en nummer 1 kon ik weer niet bijhouden. Tot ronde 10, ik kwam mijn voorligger weer tegen, hij reed erg langzaam. Ik kwam dus zomaar op P1 terecht!! Ondanks dat het geen strijd was, was ik op dat moment best even blij want ik zag hem in de spiegel de pits in rijden, dit betekende voor mij de dagoverwinning! Yes!¬
Hij bleek te weinig benzine getankt te hebben, ik heb hem daarvoor nog even vriendelijk bedankt haha.

Een mooie afsluiter van het seizoen deze overwinning. Op naar volgend jaar, ik kan eigenlijk niet wachten!¬

¬

Reageren is niet mogelijk