Verslag Zandvoort 19 oktober

De laatste race van het seizoen alweer. Gezien ik enkele aanpassingen had gedaan aan de Clio, was ik zeer benieuwd hoe dit zou uitpakken (breder gezet, magnesium velgen en nu op dunlops ipv michelins). Vroeg vertrokken omdat we als eerste moesten rijden, gelukkig een pitbox kunnen regelen want de weersvoorspelling was vooral in het begin van de week niet veelbelovend. Gelukkig viel het mee achteraf. Ik mocht bij Jan Visser en zijn maat Gert-Jan Redelijkheid in de pitbox staan, ze komen beide ook uit in de sport klasse dus dat kwam mooi uit!

De vrije training ’s ochtends was nat, maar gezien wij allen dachten (de hele pitbox ;) ) dat de baan snel op zou drogen, toch maar slicks eronder gehouden. Achteraf erg dom, want het was zeiknat op de baan. Na 1 ronde was er al de rode vlag, dus direct weer de pits in. 10 minuten later was er weer een gelegenheid om toch nog even de baan op te gaan, maar dat hebben we laten gaan gezien het toch 1 grote glijpartij was op slicks.

En dan komt de kwalificatie, de baan was nog steeds wat nat en ook dit keer namen we weer met de hele pitbox hetzelfde besluit, ditmaal regenbanden. Op het moment dat wij de baan op mochten was de lijn al redelijk opgedroogd…. Sta je dan op je regenbanden, mooi kut. Toch even gestuurd, maar een goede tijd zat er niet in en ik had geen zin de regenbanden direct naar de filistijnen te helpen. Slechte tijd dus en een 28e startplek van de 32…

Tsja, dat schiet niet op. Gelukkig was het erg gezellig in de pitbox met Jan Visser en zijn hele team! Hun hadden hetzelfde probleem als mij, ook slechte tijden ivm regenbanden..

Race 1:
Start ging redelijk, blijft toch altijd lastig om de achterbanden warm te krijgen en gezien ik op andere banden reed en daar nog niet fatsoenlijk op gereden had, begon ik rustig. Ik kreeg na een ronde of 3-4 wat meer ruimte en ben lekker gaan inhalen en steeds harder gaan rijden. Lekker ingehaald en mijn beste tijd verbeterd naar 2:02,2!! Toch blijft het soms lastig om auto’s in te halen, sommigen rijden echt op vermogen en hebben vergeleken met mijn Clio een erg lage bochtsnelheid en een vroeg rempunt. Op het moment dat je er dan naast zit kunnen ze weer gas geven en dan moet je het weer afleggen. Maar toch erg blij en echt lekker gereden. Helaas was ik de camera vergeten aan te zetten :(. Uiteindelijk naar een 17e plek gereden!

Race 2:
Dat is er niet 1 voor in het boekje voor mij, de start ging goed. En op het moment dat ik er wat snelheid in kreeg zat ik weer achter iemand die te veel vermogen en te weinig bochtsnelheid heeft, daar kwam ik dus niet makkelijk langs. Tijdens de vierde ronde gebeurde er vlak voor me een ongeluk waardoor er een rode vlag kwam. Na een minuut of 15 stil staan voor de start/finish lijn volgde er een opwarmronde en een herstart. 4 ronden werd de race daarna. Ook hierbij zat ik weer achter dezelfde auto. Gezien ik tot nu toe traag op gang kom zat er niet zo veel in voor mij.

Na de race zijn we samen met onze nieuwe vrienden uit de pitbox gaan naborrelen in Mickey’s en volgens in het OCA gebouw voor de prijsuitrijking. Erg gezellig. Ik was 11de geworden in het dagklassement. Nummer 6 was niet aanwezig bij de prijsuitreiking, maar nummer 7 t/m 10 ook niet, dit betekende dat ik een beker mocht ontvangen!! Geweldig!! :D

Erg leuke dag gehad, veel gelachen en fijn gereden.

Dolf, leuk dat jij en je zoon even langs kwamen(en bedankt voor de hulp ! . Ronald ook bedankt voor de hulp!

Het Kool Autosport team van afgelopen zaterdag:

Foto’s en een filmpje van race 2 volgen zo snel mogelijk.

Reageren is niet mogelijk