Verslag Zandvoort 4 mei

Afgelopen zaterdag was het zo ver, de tweede race van het seizoen. Erg vroeg op deze keer (4.15u!) en op naar Zandvoort. De vrije training begon al om 8.30u en verliep prima, wel veel zand op de baan, maar goed, dit is er later wel afgereden.

De kwalificatie verliep tevens goed, mijn PR verbeterd naar 2:01.3. Bijna de gehele kwalificatie zat ik achter de zwarte megane van MTB, welke mij er niet langs wou laten, aardig wat blauwe vlaggen verder bij een tweede uitrempoging kwam ik er eindelijk langs. Een flinke strijd in de kwalificatie, was erg leuk maar eigenlijk volkomen onnodig, dit bleek wel toen ik er eindelijk voorbij was en direct in dezelfde ronde mijn tijd neerzette. Daarna was er een gele vlag situatie en zat er geen betere tijd meer in helaas. Resultaat was een 5e startplek! Erg tevreden daarmee :)

De race begon goed, ik had een goede start en wist mijn plek goed vast te houden. Ook zette ik direct een tijd neer van 2:09, iets wat mij nog nooit eerder in de eerste ronde lukte ivm de koude achterbanden. Direct daarna een 2:04, wat vervolgens steeds lager werd. Wel moest ik de eerste ronde de zwarte megane van Arjan (MTB, daar was hij weer) voorbij laten gaan, hij had toch iets meer lef de eerste ronde.

Vervolgens bleef ik hem goed volgen, ik begon op een gegeven moment weer in te lopen, maar raakte dit deels weer kwijt bij het uitkomen van bos uit. Hier begon mijn clio iets in te houden in ronde 7, toch iets te weinig benzine meegenomen helaas. Wellicht heeft het ook te maken met dat ik nu wel volgas door bosuit durf te knallen, iets wat ik voorheen eigenlijk niet deed/durfde. Zelfs inclusief flink inhouden vlak voor het rechte stuk reed ik nog in de 2:01. Dat ging dus wel prima. Tot ronde 10, hunserug/mastersbocht naar boven, remmen voor het scheivlak en op het moment dat ik in de bocht vol weer op het gas ga klopt het motorgeluid niet…. Dus gas los, koppeling in en ja hoor…. Een tikkend (drijfstang?) lager. De auto direct aan de kant gezet en uitgezet.

Dat was hem dan. Afgelopen voor deze dag helaas. Had uitzicht op weer een beker, maar het mocht niet baten helaas.

Nu eerst de motor wisselen voor mijn reservemotor en dan rustig kijken wat er gebeurt is. De drijfstanglagers waren recent vervangen, dus ik vermoed de oliepomp die te weinig opbrengst had. Als ik terug kijk in de datalogger zie ik dat de afgelopen tijd de gemiddelde oliedruk wel wat lager is geworden… Ook kijk ik direct de versnellingsbak nu deze er toch naast ligt. Vanavond heb ik het begin al gemaakt met het demonteren van het kapotte blok.

Wordt vervolgd…

Reageren is niet mogelijk